Veilig in de zon

Herinneren jullie je vroeger nog? Dat je een T-shirt aankreeg om je schouders op het strand te beschermen tegen de zon? En dat we het shirt ook droegen in de zee en dat dat helemaal niet lekker zat? Ik wel! 

Ik zat daarover na te denken, want hoeveel UV bescherming biedt zo’n shirt eigenlijk? Dat zocht ik op en het blijkt echt maar heel weinig te zijn – zo’n factor 10, en dat halveert als het shirt nat is! Wellicht net genoeg om niet te verbranden, maar de huid staat dus wel blootgesteld aan de rest van de straling!

Al sinds ik het tegen kwam, een jaar of 6 geleden, dragen mijn kinderen UV kleding als ze in de volle zon spelen. Eigenlijk alle kwetsbare delen wil ik bedekt hebben met UV kleding omdat deze factor 50+ beschermen tegen de schadelijke UV straling. Een UV-suit of een tweedelig pak met shirt en broek doen wat ik graag wil: beschermen én de kinderen de vrijheid geven om te spelen zonder erover na te denken. 

De kinderen vinden het allemaal best. Ze trekken graag hun UVEA pak aan. Vaak gaat hij op een mooie dag ’s ochtends al aan en zet ik ze ’s avonds met pak en al onder de douche om de dag af te spoelen. De pakken op een lijntje laten drogen en dan zijn ze klaar voor de volgende dag. 


Naast UVEA UV kleding hebben we ook UV kleding van Maxomorra, JNY Design, Smafolk en Villervalla! Genoeg keuze dus! 

Een heerlijke zomer toegewenst! 

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.